08 oktober 2006

Fotofumel


Idag skulle jag agera fotograf på min praktikplats...
156 föremål, från en utställning, ska fotas. Vet du vilket enormt besvär, fast ändå - ett kul besvär, det är att rigga upp allt för en fotografering???!!! Nähä, då kan jag berätta att det tog tid och när jag satt igång var det något som krackelerade - det var glaset till ena spoten. En stund senare lyckades jag dra omkull stativ med kamera över mig, vilket resulterade, inte bara i ett foto av väggen (det ser ut den dessutom är i rörelse) utan även i en större bula på min hjässa, yrsel, kylande känsla och ett efterföljande lätt illamående (som dock var snabbt övergående). Strax därefter kom min chef - jag var snabbt på fötter innan hon rundat hörnet i korridoren - rättade till allt innan hon kom in i rummet och förökte se ut som vanligt :) The show must go on !!!!!!! Gå det bra, frågade chefen. Jaaa, oja, inga som helst problem, svarar man så hurtigt som möjligt.
Ikväll blir det ingen utekväll - den enda blåsa jag sätter på mig ikväll blir isblåsan! Gnatt Gnatt på er!
Tossa

1 Comments:

Blogger Mellan med mellis said...

Opsan!
Bäst att ta det lite lungt ;-)

tisdag, 10 oktober, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home