22 oktober 2013

Bygga bygga bo

Under några helger har detta påbyggnadsverk vuxit fram....
Det går inte fort.....
Jag, som bor hos Tossa, Tosse och Toss har det inte lätt...
Det är ju så att de inte riktigt vet att jag finns här, alltså de kan inte riktigt se mig....än...
För de är ännu lite för stressade för att kunna det...
Jag får väl försöka fortsätta hjälpa dem komma iordning...
Och rapportera till er ...där ute!.
Front och sidor

Det är inte lätt att bo här ska jag säga....
Och ibland, ska jag avslöja, skulle jag vilja åka på semester...
Men det går ju inte   ..hur ska de då klara sig...
Nej, varje gång jag packar kappsäcken - får jag strax packa upp igen...
De är ju så rara och harmlösa...
Fast de vet de ju inte om...
Tur att de har mig...
Som kan påvisa, rätta till....
Ändra, viska ideér när de sover,
stoppa galenskaper och ställa till med förtret när det håller på att gå åt skogen till...

Fast mycket gör de också väldigt bra...
Tex. Tossa när hon ÄNTLIGEN satte ben på diskbänken i mjölkrummet ...
Men vilken tid de tog ...månader...
Och Tosse då, som fått fart på dem gamla traktorn.. superbra....
Skysst utgång...men taket då!

Av hönsen får man höra mycket....
De är ena riktiga skvallerkärringar....
Mycket kul grejer...
Som bygget av utgången ...
Fint som bara den , med fönster... Å, sen inget tak!!!
Undra på att hönsen trodde Tossa och Tosse var tokiga....
Men en takskiva kom på till sist.....knasigt...

Nej, nu ska jag prata lite med kaninerna om nattmusens hemliga besök.
Tjadå HusTossie

Tit tit uuuuuut