24 oktober 2006

Shoppingågrén



Hej Tossa här!
Hon som jag bor hos vet inte att jag skriver här. Igår hängde jag me på stan när hon skulle "shoppa" och du vet.....jag skulle ju bara hänga me...inte shoppa nåt...hum jojo. Det är oerhört svårt att gå i affärer utan att låta bli att köpe något. Åtminstonde en liten liten liten sak. Oftast slutar det med att alla hämningar släpper och jag "handlar loss" ordentligt. Har man börjat att slösa är det lika bra att fortsätta......
Så blev det även igår........så nu sitter jag med saker som jag egentligen inte behöver... gissar att jag försökte uppfylla nåt slags behov!!!!!!!!
En del grejer brukar jag, efter såna här tillfällen, gömma lite här och där- längst in i garderoben - i en låda under allt annat o.s.v. - för att döva mitt dåliga samvete. Sedan när jag tar fram det - har jag ju liksom redan "haft det i flera veckor - ibland månader" - de är såattsäga "gamla saker".
Nu ska jag snabbt äta upp chokladglassen, så slipper ja bli påmind om DET onödiga inköpet i alla fall! -Va - kasta glassen - E RU INTE KLOK! Här kastas ingenting! Tänk på de fattiga ....uhe... det där lät inte bra.....varför kan man inte tänka efter före?

4 Comments:

Blogger Mellan med mellis said...

Aj aj aj det där kunde lika gärna varit jag...men jag jobbar på det ;-)
Är man medveten om varför så har man kommit långt...men jag vet inte om jag någonsin vill komma över det helt. Det är ju så kul att shoppa oxå.
*fniss*

tisdag, 24 oktober, 2006  
Blogger Toss said...

Kul att inte vara ensam med denna åkomma. $ojoj$

tisdag, 24 oktober, 2006  
Blogger Linnéa Lindström said...

oxå shoppinggalen ;-)

onsdag, 01 november, 2006  
Blogger Linnéa Lindström said...

Kika gärna in hos mig oxå...snart iaf...skall uppdatera inom kort

fredag, 03 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home