26 november 2006

Sena kvällstankar

När nattens mörker närmar sig och sluter sina hårda armar runt oss, rinner rädslan likt strilregnet över oss och genomblöter själen med skräck. Förskrämda letar vi efter ljuset som kan hålla mörkret borta. Stöter på en välkänd hand - famlar efter ett stadigt grepp- sjunker in i trygga famnar- somnar och drömmer om sommarbris och blomsterängar.

Äcsh, fick ett litet utslag av ..ja vad det nu var. Blev inspirerad av allt vackert som Aplysia skriver på sin blogg.

Fast jag skulle vilja skriva en bok, en deckare eller ett drama, eller ett actionäventyr. Jag kan väl drömma vidare om det....i alla fall!

Ack o ve imorgon börjar ännu en arbetsvecka!!!!!!

Kanske det är därför det blev lita tungsint nu, jag får väl rycka upp mig och drömma om sandstranden på Rhodos 1984...å havet å solen å maten å .............

SOV GOTT alla mörkerjägare

Tossa

4 Comments:

Blogger Mellan med mellis said...

VAckert! Fortsätt, jag vill läsa mera ju ;-)

måndag, 27 november, 2006  
Blogger Mellan med mellis said...

Vackert fortsätt, jag vill ju läsa mera ;-)
Kram

måndag, 27 november, 2006  
Blogger Mellan med mellis said...

Vackert fortsätt skriva, vill läsa mera ju /Kram

måndag, 27 november, 2006  
Blogger Linnéa Lindström said...

uj, läskigt!

tisdag, 28 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home